If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Теперь и на больших экранах!
зы выложил вчера на youtube этот клип с майспеса и мр3-версию без интро так они за это удалили мой аккаунт(где то 150 видео)
как ты мог так поступить? Люди стараются на хлеб с маслом заработать, а ты бесплатно это все выкладываешь, да еще и на ютюб. Совести никакой нет, хоть бы Стиву позвонил перед этим .
Р’ВВВВВВВ
Рубик, если ты еще и ДВД сингл сам сделаешь из клипа, то Мейдены ваще разоряться к чертям собачим и больше не смогут записывать новые суперальбомы. Може не надо пытаться работать с MPEG Video Vizard DVD5? А то мало ли что )))
Р’ВВВВВВВ
Рубик, если ты еще и ДВД сингл сам сделаешь из клипа, то Мейдены ваще разоряться к чертям собачим и больше не смогут записывать новые суперальбомы. Може не надо пытаться работать с MPEG Video Vizard DVD5? А то мало ли что )))
Поздно Процесс пошёл Обратный отсчёт начался. Пускай пеняют на себя за нерасторопность)))
Клип на El Dorado-Rubberman's Cut (Live Concord 2010) уже готов.
Тизер уже доступен:
El Dorado (Live 2010) - Тизер http://www.youtube.com/watch?v=-XHp_LhOIww
безделье кошек - вот мудрость жизни
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
в последнем немецком metal hammer, помимо обложки с дикинсоном и харрисом, помещен обзор альбома с описанием каждой песни, если кому то обосраццо как надо, выложу
Вы огорчаться не должны -для вас покой полезней,
Ведь вся история страны - история болезни.
Живёт больное всё бодрей, всё злей и бесполезней -
И наслаждается своей историей болезни... (c) ВВ
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Р’ВВВВВВВ
сорри, я не готов потратить пару часов на это )))))
Последний раз редактировалось Mike; 16-07-2010, 17:38.
Вы огорчаться не должны -для вас покой полезней,
Ведь вся история страны - история болезни.
Живёт больное всё бодрей, всё злей и бесполезней -
И наслаждается своей историей болезни... (c) ВВ
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
А обложку можно выложить? Уж очень посмотреть хочется на нее))
If you turn to the light
That is burning in the night
Then your journeyman's day has begun
RUS Moscow'08, FIN Pori'10, RUS Moscow'11, RUS Spb'11, SWE Norrköping'14
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Somewhere between the dark and menacing war stories of A Matter Of Life And Death and the prog-tinged melodic bombast of Brave New World, albeit with a vast amount of fresh ideas thrown in for good measure, The Final Frontier is every bit as strong as the last three Maiden albums. The difference between this one and its predecessors is that these songs repeatedly take the Brit metal legends into uncharted territory. This is a demanding album, but one that most Maiden fans are going to absolutely adore…
SATELLITE 15…THE FINAL FRONTIER
Everyone has heard the album’s title track by now, and it’s a straightforward and infectious slab of muscular hard rock that seems destined to open Maiden shows for the foreseeable future…but it’s the first part of this bi-polar album opener that is going to blow fans’ minds. A disorientating maelstrom of swirling distortion, thudding double kicks and bizarre spectral vocals, Satellite 15 is undoubtedly the weirdest thing the band have ever recorded. It’s heavy, it’s left-field and it’s utterly unexpected.
EL DORADO
Opinion seems to be divided about whether El Dorado is simply a solid, straightforward Maiden tune or something genuinely special. In fact, it’s a bit of both; a bold and boisterous seven-minute epic with an infectious chorus and a few deftly-executed twists and turns, all custom-built to go down an absolute storm live.
MOTHER OF MERCY
A dark and menacing song that could easily have been on A Matter Of Life And Death, this is one of those archetypal horrors-of-war anthems that Maiden do so well. It starts with a faintly proggy intro – a whiff of Steve Harris’ beloved Jethro Tull, perhaps – before morphing into a brooding, slow-motion gallop, not a million miles from Stranger In A Strange Land (from Somewhere In Time), but with a much more sinister overall vibe. “Sick of all the killing and the reek of death…” sings Bruce at one point.
COMING HOME
A bombastic, lighters-in-the-air ballad with a difference, Coming Home marries a giant, sing-along chorus to some subtly progressive riffs and a typically adventurous arrangement. Undeniably sentimental, this is plainly Bruce Dickinson’s song, as he sings about returning home and seeing the lights on the runway as his plane descends to Earth. Not many bands could pull this off without setting off the cheese alarm. Maiden do it brilliantly. A live classic in the making.
THE ALCHEMIST
Arguably the most old fashioned song on the album, this punchy four-minute burst of speed, energy and irresistible Lizzy-esque lead guitar harmonies would have fit neatly onto Fear Of The Dark and nimbly ticks all the necessary boxes to please the die-hards. Interestingly, this has the same title as a song from Bruce Dickinson’s classic solo album Chemical Wedding. The two songs are utterly dissimilar, however.
ISLE OF AVALON
Possibly the finest thing on The Final Frontier and certainly one of the strongest songs Maiden have produced in years, Isle Of Avalon takes the band into unfamiliar melodic territory, with a few unconventional time signatures and proggy detours adding to the intense freshness that pervades throughout its nine minute duration, and a simply enormous chorus that will surely translate extremely well live. There’s a vague hint of Paschendale (from 2003’s Dance Of Death) and a nod or two to Maiden’s Somewhere In Time album here.
STARBLIND
Another song that is full of surprises, despite Maiden’s unmistakable sound, this is another epic that brims with great riffs, melodies and subtle textural touches. Almost psychedelic in places, Starblind has a genuinely otherworldly feel, particularly during its intricate midsection which boasts a phenomenal bluesy lead break over some sumptuous, mellow guitar work from the Three Amigos.
THE TALISMAN
Another song that would have fit on A Matter Of Life And Death, The Talisman is dark and complex, but it also flows beautifully, spreading out from its folky intro into a powerful main verse riff and a seriously explosive chorus with Bruce bellowing at the top of his not inconsiderable lungs. Despite being nine minutes long, this one whizzes by in what seems like half that time.
THE MAN WHO WOULD BE KING
An eerie, unsettling intro leads into some crushing, doomy chords before this sprawling epic switches direction and heads into a superbly catchy and muscular verse riff and another big chorus. Like many songs on The Final Frontier, The Man Who Would Be King seldom does exactly what you would expect, and yet it all makes perfect sense by the time its rambling, harmony-packed intro fades gently away…
WHEN THE WILD WIND BLOWS
Based on author Raymond Briggs’ grim post-nuclear fallout graphic novel (When The Wind Blows), the final track on Maiden’s 15th album is every bit as bleak and unnerving as its subject matter would seem to demand, and yet this is as musically fascinating and lyrically brave as anything the band have recorded. Densely-layered and uncompromising, this one will take a few listens to sink in, but there is an insane amount of atmosphere and countless inspired melodic touches on display here. A stunning finale.
Words: Dom Lawson
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Р’ВВВВВВВ
Mike не нравится - не слушай и не покупай это, по твоим словам, "унылое говно". Достали вы уже... чуть что новое от мэйден так сразу "унылое говно" что бы то не было, клип, обложка, песня. Ну какой смысл тогда это слушать и обсирать то, что нравится другим? Нравятся тебе так песни 80-х, да слушай хоть до посинения, но говорить на крепкую песню, что это вообще "банальщина" тоже не нужно.
Судя по цитатам и подрезанным темам - ты ходок на IMOC. Под каким ником?
Р’ВВВВВВВ
Да что за хрень у них там творится!Фотки и те все одинаковые.С одной фотосессии как нашлепали одну и раскидывают ее по журналам.Куда Холфин смотрит,приехал бы выручил старых кентов.
Татата-татататататата-татататататам....
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Описание альбома из Метал Хаммер.
Перевёл самое важное, сильно не пинайте если что-то коряво звучит. Обзор первых 2 песен не стал переводить, так как их все итак уже
слышали.
Mother of Mercy:
Тихое, балладное начало переходит в стоический ритм без особой мелодии.
Величественная средняя часть спасает песню. Тема песни война и солдатский быт.
Песня бы подошла как B-Side к АМОЛАД.
Самая фиговая песня на альбоме.
Coming Home:
Текст песни: аллегория на полёты.
Музыка: возвращение к гимн-хитам ощущение 80-тых.
"Воздушному" соло противодействует более цепкая гитарная часть.
The Alchemist:
Самая короткая песня на альбоме, типо панк-рок песня среди эпиков, быстрая и прямая.
В песне идет речь о метематике-мистике John Dee и алхимике Edward Kelley.
Песня доказывает, что хорошая песня не обязательно должна быть длинной.
Isle of Avalon:
Мистика продолжается и чертовски эпично.
Тема песни касается Артус саги.
В начале песни звучит мотив, потом переход на полную мощь.
Структура песни сложная и немного растраченная.
Припев не выделяется, песня не является неувлекательной, но её надо слушать минимум раз пять, чтоб что то запомнилось.
Starblind:
Спокойное гитарное начало, своеобразный почти джазово-прогрессивный ритм.
Звучит необычно но интересно.
Довольно спокойная песня, подошла бы к к АМОЛАД.
The Talisman:
Очередной эпический трек. Фольклорное начало: звучит акустичекая гитара и Брюс поёт.
Затем взрывной галоп риф. Текст песни о побеги с Британских островов через океан.
Довольно прогресивная средняя часть. Не хитовой припев, но умная мелодия и динамика, хлестающие рифы. Классная песня.
The Man Who Would be King:
Песня по структуре схожая с предедущими песнями. Гитара,пение и на этот раз и клавиши в начале, затем марш ритм.
Очень получились соляки. Песня не такая величественная как её название.
When the Wild Wind Blows:
Опять фольклорное начало: Шум (наверно ветра) и игра гитар. Затем динамично-драматично продолжается песня
до брейка в стиле Led Zeppelin "Kashmir", оканчивается песня опять шумом, тем самым что был в начале.
Прекрасные, эпические соляки.
Гениальная песня как в плане музыки так и текста.
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Куда Холфин смотрит,приехал бы выручил старых кентов.
Разосрались ребята со всеми старыми кентами - Россом, Миком, Дереком, Гарри. Дружба дружбой, а табачок (читай - 'еньги) - врозь. Джефф только вроде лояльные статейки попИсывает. Пока еще.
Р’ВВВВВВВ
Судя по цитатам и подрезанным темам - ты ходок на IMOC. Под каким ником?
в смысле "подрезанным темам"? нет, я не ходок на IMOC.
Комментарий
Р’ВВВВВВВ
Р’ВВВВВВВ
Комментарий